Τι είναι το I-Size;

Ας κάνουμε μια ιστορική αναδρομή πριν καταλήξουμε στο νέο πρότυπο.

Το 1990, έρευνα έδειξε ότι τα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου συχνά δεν ήταν τοποθετημένα σωστά.

Μέχρι το 80% όλων των τοποθετήσεων περιείχαν κάποια μορφή σφάλματος, εκ των οποίων το 20% ήταν κρίσιμης σημασίας. Αυτό υπέβαλλε την ανάπτυξη ενός νέου και πιο απλού συστήματος τοποθέτησης, το οποίο δεν χρησιμοποιεί τη ζώνη αυτοκινήτου. Το νέο σύστημα ονομάστηκε ISOFIX και στερεώνει σταθερά το παιδικό κάθισμα στο σασί του αυτοκινήτου με έναν απλό μηχανισμό τοποθέτησης και ασφάλισης. Από τις αρχές του 2000, τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων άρχισαν να περιλαμβάνουν τα απαραίτητα σημεία στερέωσης ISOFIX και έγινε ένα σημαντικό βήμα για την εξέλιξη της παιδικής ασφάλειας στα αυτοκίνητα.

Μετά την παρουσίαση του ISOFIX, περαιτέρω έρευνα εντόπισε και άλλους ενδεχόμενους κινδύνους στη χρήση των παιδικών καθισμάτων αυτοκινήτου. Το πιο αξιοσημείωτο είναι ότι υπάρχει σύγχυση μεταξύ των καταναλωτών όταν πρόκειται να αλλάξουν το πρώτο βρεφικό κάθισμα σε ένα μεγαλύτερο μέγεθος. Συχνά οι γονείς αλλάζουν πολύ γρήγορα από ένα κάθισμα Gr 0+ σε ένα μεγαλύτερο κάθισμα.

Ένα άλλο ζήτημα είναι η πρόωρη αλλαγή από τη φορά προς τα πίσω στη φορά προς τα εμπρός, η οποία θέτει το παιδί σε μεγαλύτερο κίνδυνο για τραυματισμό του κεφαλιού και του αυχένα σε περίπτωση σύγκρουσης. Επίσης, ο τρέχον κανονισμός της ΕΕ για τα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου δεν απαιτεί πρότυπα επιδόσεων για πλάγιες συγκρούσεις. Αυτό σημαίνει ότι ένα παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου που ακολουθεί τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό ECER44/04 (τρέχουσα νομοθεσία) και δεν παρέχει προστασία από πλάγιες συγκρούσεις, μπορεί επίσης να είναι εγκεκριμένο επίσημα και να είναι νόμιμο για χρήση από τους καταναλωτές.

Το νέο πρότυπο "i‐Size" αντιμετωπίζει όλα τα παραπάνω ζητήματα. Θα βοηθήσει να χρησιμοποιείται περισσότερο το ασφαλέστερο σύστημα στερέωσης ISOFIX. Επίσης, θα παρέχει μια εύκολης τήρησης νομοθεσία για τους γονείς και τους πωλητές λιανικής σχετικά με το μέγεθος του παιδικού καθίσματος αυτοκινήτου και το πότε να γίνεται αλλαγή από τη φορά προς πίσω στη φορά προς τα εμπρός. Με αυτόν τον τρόπο θα διασφαλιστεί ένα πλήρες χρονικό διάστημα 15 μηνών για χρήση του καθίσματος με όψη προς τα πίσω και έτσι μειώνεται περισσότερο ο αριθμός των τραυματισμών του αυχένα και του κεφαλιού. Επίσης, το πρότυπο θέτει μια ελάχιστη απαίτηση επιδόσεων για πλάγιες συγκρούσεις, βοηθώντας να διασφαλιστεί ότι όλα τα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου, που έχουν λάβει έγκριση σύμφωνα με το πρότυπο i‐Size, παρέχουν προστασία σε πλάγια σύγκρουση.

Συνοψίζοντας το Ι-Size έχει τις εξής βελτιώσεις:

  1. Βελτιωμένη προστασία στις ισχυρότερες δυνάμεις για πλάγια και μετωπική σύγκρουση και καλύτερη προστασία του κεφαλιού και του αυχένα.
  2. Υποχρεωτική μεταφορά με όψη προς τα πίσω μέχρι την ηλικία των 15 μηνών.
  3. Το πρότυπο i‐Size απαιτεί επίσης το σύστημα Isofix με το οποίο υπάρχουν λιγότερες πιθανότητες λανθασμένης χρήσης σε σχέση με τα καθίσματα αυτοκινήτου που στερεώνονται με τη ζώνη.
  4. Τα καθίσματα αυτοκινήτου i‐Size θα ταιριάζουν σε όλα τα αυτοκίνητα με σύστημα Isofix.
  5. Ταξινόμηση βάσει ύψους για πιο εύκολη επιλογή του σωστού καθίσματος αυτοκινήτου

Δείτε όλα τα καθίσματα αυτοκινήτου εδώ.